SC Supercom S.A. Cluj a câștigat licitația publică deschisă, organizată de către Consiliul Județean Cluj, prin intermediul Asociației De Dezvoltare Intercomunitare Eco-Metropolitan Cluj, având încheiat contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare pentru Lotul 3 - Cluj nr. 776/02.12.2020. S.C. Supercom S.A. asigură, începând cu data de 01.06.2021 prestarea serviciilor de salubrizare, constând în colectarea separată, transportul separat și transferul deșeurilor prin intermediul Stației de transfer Gherla, pentru municipiul Dej și alte 19 unități administrativ-teritoriale din zonă.
Primordială, pentru interesul general, a fost asigurarea continuității serviciilor de salubrizare preluate de la mai multe firme de profil si asigurarea desfășurării optime a celorlate activități specifice.
Societatea a demarat încheierea contractelor de prestare a serviciilor de salubrizare cu beneficiarii acestora, etapizat, la nivelul Municipiului Dej fiind încheiate, până în prezent contracte la 92% agenți economici și instituții, 96% asociații de proprietari și 73% abonați casnici. Se estimează că faza contractării se va încheia până la finalul lunii august.
Agenții Supercom s-au deplasat în teren la toate categoriile de abonați în vederea încheierii contractelor, iar cei care nu au găsiți au fost invitați la sediul Supercom Dej.
Persoanele, societățile sau instituțiile care nu au încheiat contracte sau nu au avut contracte anterior, se pot adresa firmei de salubritate, fie telefonic la numărul scurt de dispecerat: 0264954 , fie se deplasează direct la sediul Supercom Dej, str. 1 Mai, nr.113, programul de lucru al societății fiind între orele 08:00-17:00.
Prețurile de colectare, specificate și în cadrul anexelor la contractele de salubritate, sunt în funcție de beneficiarul serviciului și de tipul de deșeu colectat, astfel.
Consumatori casnici, asociații de proprietari
Persoane juridice( societăți comerciale, instituții)
Fiecare gospodărie care are încheiat contract va primi începând cu luna septembrie, cu titlu gratuit, pubele de capacitate 240 litri pentru fracțiile: rezidual, hârtie-carton, plastic-metal, iar sticla ( deoarece sunt cantități mici) se va colecta fie în vechile pubele, fie în saci semitransparenți, după caz.
În cazul agenților economici recipientele de colectare pot fi închiriate cu 10 lei/ pubelă și 30 lei/ container sau pot fi cumpărate de către agenții economici.
Programul de colectare al deșeurilor reziduale (menajere) a fost menținut în aceleași zile ale săptămânii, și în funcție de acesta s-a întocmit programul de colectare al deșeurilor reciclabile, programul fiind anunțat de Supercom prin fluturași informativi la gosdpodării.
Programul de colectare al deșeurilor este între orele 7:00-17:00.
Gospodăriile care nu au primit saci pentru colectarea deșeurilor fie din cauza faptului că nu figurau în baza de date a companiei de salubritate, fie din alte motive, sesizează acest aspect companiei, telefonic și în funcție de natura problemei, se iau măsurile care se impun pentru remedierea situației.
În ceea ce privește punctele gospodărești din zonele de blocuri, în număr de 45, în următoarea perioadă Primăria Municipiului Dej va reorganiza fiecare punct gospodăresc astfel încât să existe containere de colectare pentru cele 4 fracții. De asemenea la 10 puncte gospodărești, în prima fază, a fost demarată amplasarea de containere semi-îngropate pentru deșeuri menajere.
Gestionarea deșeurilor de la populație și agenții economici este o problemă foarte importantă a comunității, pentru care este nevoie de implicarea și responsabilitatea companiei de salubritate în aplicarea tuturor măsurilor pentru buna desfășurare a procesului de colectare, dar și a cetățenilor care au obligația de a-și încheia contracte de salubritate.
Pentru îmbunătățirea colectării deșeurilor, conștientizarea populației privind importanța impactului deșeurilor depozitate în alte zone decât cele stabilite și pentru descurajarea unor astfel de fapte, s-a inițiat și aprobat printr-o hotărâre de consiliu ca persoanele care nu încheie contracte de salubritate să plătească o Taxă specială de salubritate de 3 ori mai mare decât cea stabilită.
Având în vedere complexitatea problemei precum și importanța gestionării ei în mod corespunzător, Primăria Municipiului Dej, a solicitat și solicită societății Supercom responsabilitate în colectarea deșeurilor și armonizarea activității în acord cu specificul municipiului Dej, astfel încât- în timp cât mai scurt populația să poată beneficia de servicii de colectare la nivel corespunzător.
SUPERCOM DEJ este situat pe str. 1 Mai, nr.113
Program: 08:00-17:00
Adresa e- mail: francisc.muresan@supercom.ro
Tel: 0786765135, dispecerat: 0264954
Sesizările, reclamațiile, informații sau solicitări pentru ridicarea de diverse materiale pot fi transmise telefonic pe nr. Dispecerat: 0264954 (nr. scurt)