Stadiul și evoluția lucrărilor pe strada 1 Mai- strada I.P Reteganul- Pod Someș- strada Libertății – strada Bistriței

Stadiul și evoluția lucrărilor pe strada 1 Mai- strada I.P Reteganul- Pod Someș- strada Libertății – strada Bistriței


Stadiul și evoluția lucrărilor în cadrul proiectului ,,Modernizarea coridorului integrat de mobilitate urbană reprezentat de strada 1 Mai (tronson 1 Mai 182-intersecție strada I.P. Reteganul)- strada I.P Reteganul- Pod Someș- strada Libertății – strada Bistriței până la limita administrativ teritorială a municipiului Dej inclusiv acces către Autobaza Transurb Dej și modernizarea Autobazei Transurb S.A.”

---------------------------------------------------

În ultima decadă a lunii martie au început lucrările pentru extinderea carosabilului și amenajarea pistei de biciclete pe tronsonul cuprins între cele două poduri, cel peste Someș și cel peste calea ferată, strada Libertății .

Circulația în zonă în cursul zilei se desfășoară pe ambele sensuri, încercându-se să se afecteze cât mai puțin traficul rutier.

Pe parcursul nopții între orele 22:00-06:00 circulația se desfășoară pe un singur sens, dirijată prin semafoare, decizia fiind luată pentru a nu afecta în cursul zilei traficul foarte aglomerat.

Intervențiile pe acest tronson se estimează a fi finalizate în cursul lunii iunie, când se estimează a fi demarate și lucrările la podul peste Someș-termenul de execuție estimat fiind sfârșitul lunii august.

În paralel, în această perioadă se desfășoară lucrări la rețeaua de canalizare și trotuare pe strada Bistriței, urmând ca din luna iulie să demareze și lucrările la carosabil pe tronsonul cuprins între podul peste calea ferată, sens giratoriu și strada Bistriței- termenul de finalizare fiind sfârșitul anului.

Evident că toate lucrările, care sunt complexe au fost gândite să se desfășoare astfel încât să fie afectat cât mai puțin traficul rutier, însă oricum tronsonul fiind unul foarte circulat apar aglomerări în trafic.

Pe perioada intervențiilor circulația rutieră va fi dirijată prin semnalizări corespunzătoare.

Ca o măsură suplimentară s-a discutat cu reprezentanți ai Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj, în vederea recomandării altor rute, ocolitoare zonei în lucru.

Rutele ocolitoare identificate sunt următoarele:

  • Traseul Cluj- Bistrița și retur: ruta Mica- Braniște- Beclean și retur
  • Traseul Cluj – Baia Mare și retur:  ruta Cetan- Vad- Fodora și retur

Semnele de ocolire vor fi instalate la fiecare din zonele de deviere, iar în funcție de situație vor fi analizate și alte variante.

Precizăm că toate lucrările sunt condiționate de traficul intens, de intervențiile la infrastructura subterană și de condițiile meteorologice, care pot influența termenele de execuție.