Informare privind Legea Fondului Funciar

Informare privind Legea Fondului Funciar


ROMANIA

JUDETUL CLUJ

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEJ

Str. 1 Mai nr. 2, Tel.: 0264/211790*, Fax 0264/223260, E-mail: primaria@dej.ro

Nr.23948   din 25.09.2018                               

Compartimentul Agricol Fond Funciar

ANUNT

Primăria Municipiului Dej informează ca odata cu aparitia Legii 231/2018, pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr.18/1991, persoanele interesate care nu detin niciun act de proprietate, pentru:

         -Suprafetele de terenuri aferente casei de locuit si anexelor gospodaresti, precum  curtea si gradina din jurul acestora,

         -Terenurile situate in intravilanul localitatilor, aferente constructiilor edificate de catre fostele cooperative de productie, fostele asociatii economice intercooperatiste si fostele cooperative de consum, se înscriu în proprietatea actualilor deţinători, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:

    a) sunt deţinători de construcţii de la data dobândirii şi până la data solicitării înscrierii dreptului de proprietate;

    b) fac dovada că imobilul este înregistrat în registrul agricol şi a plăţii impozitelor şi taxelor în conformitate cu prevederile legale;

    c) pentru terenul aferent construcţiei nu a fost constituit sau reconstituit dreptul de proprietate;

    d) terenurile nu sunt în proprietatea publică sau privată a unităţilor administrativ-teritoriale."

 

          Se pot  depune dosare pentru reconstituirea/constituirea dreptului de proprietate, in termen de 120 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial a legii sus mentionate , respectiv  06 august 2018,  termen limita (04.12.2018).

           Dosarul pentru reconstituirea/constituirea dreptului de proprietate in baza Legii 231/2018, pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr.18/1991 se depune la sediul Primariei Municipiului Dej, Str.1 Mai, nr.1-2, jud.Cluj si va cuprinde urmatoarele documente;

-Cerere formulata de fiecare persoana indreptatita, personal sau prin mandatar, in cazul in care sunt mai multi mostenitori cererea se face in comun, fiind semnata de fiecare;

-Copie act de identitate, unde sunt mai multi mostenitori a tuturor mostenitorilor;

-Copii dupa actele de stare civila (certificate de nastere,casatorie, deces al autorului, in cazul mostenitorilor, certificat de mostenitor/calitate de mostenitor).

-Plan de amplasament si delimitare a imobilului intocmit de catre o persoana autorizata in lucrari topografice;

-Declaratii autentice de martor;

-Copie registrul agricol perioada1945-1989

-Declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca terenul solicitat nu face/a facut obiectul vreunei cauze aflate pe rolul instantelor de judecata si modul de solutionare, dupa caz;

-alte acte pertinente, concludente si verosimile din care sa rezulte dreptul de proprietate asupra terenului solicitat;

In cazul in care cererea se depune personal, solicitantul va prezenta actele doveditoare in original si cate o copie serox, semnata pentru conformitate, ramanand la dosar numai copiile acestora.

Cand cererea se transmite prin posta, la aceasta se vor anexa copii xerox semnate pentru conformitate pe propria raspundere de catre solicitant.

 

PRIMAR

 MORAR COSTAN