Taxe și impozite

Plata on-line a impozitelor

Acte necesare

Documentele necesare pentru diferite activități

Hotărâri ale CL

Hotărâri emise de Consiliul Local

SPCEP

Serviciul public comunitar de evidență a persoanelor

Informația privind scabia la Dej este eronată

Primăria Municipiului Dej transmite că informația privind scabia la Dej este eronată. La Dej sunt 9 cazuri izolate de scabie și nu 300 așa cum s-a vehiculat în presă, iar zonele cu populație romă au fost și sunt monitorizate din punct de vedere medical.

Cazurile izolate de scabie, depistate în comunitatea romă, au fost înregistrate conform raportului transmis de medic Haitonic Teodora, cazuri în care s-au luat măsurile care s-au impus, atât ca și tratament cât și ca recomandări de igienă și sunt cazuri care se află sub monitoriozare.

Primăria Municipiului Dej a luat măsurile necesare pentru tratarea cazurilor. Nu s-a pus niciodată problema de lipsă a finanțării în această situație, primăria asigurând transportul medicației de la Direcția de Sănătate Publică și s-a luat legătura cu Spitalul Municipal Dej privind asistența medicală, însă nicio persoană nu s-a prezentat sau solicitat asistență în acest sens, spitalului dejean.

În ceea ce privește alimentarea cu apă și canalizarea, până în acest moment, acestea au fost asigurate în locuințele sociale închiriate de primărie, inclusiv pe strada Macazului din cartierul Dej Triaj, unde Primăria Municipiului Dej a construit 2 imobile de locuinţe sociale, în care au fost relocate 51 de familii de romi, mare parte din centrul municipiului, fiindu-le asigurate utilitățile. De asemenea tot pe strada Macazului pentru persoanele care nu aveau apa în locuință, a fost asigurată sursa de apă gratuit, la o cișmea amenajată în zonă.

"Ceea ce s-a vehiculat în mass- media, este o dezinformare făcută de reprezentantul romilor pentru a crea panică și a-și crea imagine. Informația eronată a fost preluată, fără a fi verificată dacă este reală. Au fost cazuri izolate de scabie, însă nu ca urmare a dezinteresului primăriei și a lipsei apei, ci a igienei precare a persoanelor depistate, în unele situații cazurile fiind identificate în locuințe în care exista alimentare cu apă, dar au fost debranșate din cauza neplății facturilor.

În cazurile depistate s-a intervenit și s-au luat măsurile pentru tratament și supraveghere, însă o parte din persoanele de etnie romă, fac parte din categoria care doar așteaptă să li se ofere totul, fără să aibă nici o responsabilitate. La fel ca orice cetățean și cetățenii romi trebuie să aibă responsabilitate față de comunitate, respect față de concetățeni, plata taxelor și impozitelor , taxe care se regăsesc în investițiile pe care le realizăm în infrastructură, învățământ, cultură, sănătate, locuri de joacă, agrement. Și romii trebuie să-și îndeplinească îndatoririle de cetățeni și nu doar să solicite locuințe sociale, ajutoare și asigurarea condițiilor, pentru care restul cetățenilor plătesc.

Am construit 51 de locuințe sociale, la care au fost asigurate utilități, pentru care chiriașii au o chirie modică între 35- 55 lei, chirie pe care și așa, foarte puțini o plătesc și așteaptă doar să li se ofere ajutor.

Am fost și voi fi deschis problemelor comunității rome, dar aștept responsabilitate și implicare și din partea membrilor ei.

N-am acceptat și nu voi accepta niciodată denigrarea și prezentarea comunității dejene pe care o reprezint, într-o lumină defavorabilă, prin exagerarea unor situații. Este inadmisibil ca de la cazuri izolate, cineva să generalizeze și să creeze panică într-un oraș întreg afectând totodată imaginea orașului inclusiv percepția față de Parcul Balnear Toroc și statutul de stațiune turistică, statut pe care Dejul l-a primit în acest an, în urma efortului comun al întregii comunități dejene.

Voi face demersurile necesare la instituțiile abilitate, pentru ca persoana care au adus aceste prejudicii comunității dejene, să răspundă pentru promovarea informațiilor eronate ce au prejudiciat imaginea Dejului și a locuitorilor lui."

 

Primar

Morar Costan